Ακόμη μια παρμέβαση Πύρρου για το θέμα των λεωφορειακών γραμμών Ελλάδας - Β.Ήπειρου ~ Βορειοηπειρωτικά

Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013

Ακόμη μια παρμέβαση Πύρρου για το θέμα των λεωφορειακών γραμμών Ελλάδας - Β.Ήπειρου


Σε συνέχεια της προσπάθειάς του να δώσει λύση στο θέμα των λεωφορειακών συνδέσεων Αθήνας/Θεσσαλονίκης με την Βόρεια Ήπειρο, ο Πύρρος Δήμας κατέθεσε εκ νέου Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων. Παρότι είναι σαφές, παραμένει αναπάντητο το ερώτημά του: Ποιοι είναι οι ενδιάμεσοι σταθμοί των τακτικών λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τα Τίρανα, οι οποίοι, μετά την κατάργηση των απευθείας λεωφορειακών συνδέσεων με τη Βόρεια Ήπειρο, προβλέπονται στην «προσδοκώμενη συμφωνία των δύο πλευρών» και το σχετικό Πρωτόκολλο της Μικτής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών Ελλάδας-Αλβανίας, ώστε να εξυπηρετούνται και οι νοτιότερες πόλεις της Βορείου Ηπείρου; 
Του ερωτήματός αυτού είχε προηγηθεί Απάντηση (Β-168/28.02.2013) από προηγούμενη Ερώτηση του Βουλευτή (6551/31.01.2013), στην οποία ο Υπουργός παρέθετε ασχολίαστα, Έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών (Γ456/5984/638/13/20-02-13). Σε αυτό το Έγγραφο εμμέσως, πλην σαφώς, αναφέρεται ότι στις προτάσεις προς το Αλβανικό Υπουργείο Μεταφορών για τα τακτικά δρομολόγια λεωφορείων μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας και στην «προσδοκώμενη συμφωνία των δυο πλευρών» δεν συμπεριλαμβάνονται τα δρομολόγια που συνδέουν την Αθήνα με τη Χειμάρρα, καθώς και με άλλες πόλεις της Βορείου Ηπείρου.
Τούτο όμως ήταν και το αντικείμενο της προηγούμενης Ερώτησης (6551/31.01.2013), στην οποία ο Βουλευτής ανέφερε ότι με την «προσδοκώμενη εξαίρεση» πλήττεται οικονομικά και ηθικά μεγάλος
αριθμός συμπατριωτών μας, καταγόμενων από τη Βόρεια Ήπειρο, οι οποίοι μετά την κατάργηση των σχετικών λεωφορειογραμμών είναι αναγκασμένοι να περιορίσουν την επικοινωνία τους με τη Βόρεια Ήπειρο, τη στιγμή που αυτοί οι άνθρωποι καθημερινά δίνουν μάχη για την αποτροπή του ξεριζωμού τους από την εν λόγω περιοχή. Με άλλα λόγια, μετά την κατάργηση των απευθείας λεωφορειακών συνδέσεων με τη Βόρεια Ήπειρο δεν λαμβάνεται μέριμνα για τους Βορειοηπειρώτες, οι οποίοι αναγκάζονται να κατευθύνονται πρώτα στα Τίρανα και μετά στις νοτιότερες πόλεις τους.

Στο τέλος της Εγγράφου της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών (Γ456/5984/638/13/20-02-13) γίνεται μια μικρή αναφορά -χωρίς όμως περαιτέρω διευκρινήσεις- ότι οι πόλεις της Βορείου Ηπείρου μπορούν να εξυπηρετηθούν «και ως ενδιάμεσοι σταθμοί των τακτικών γραμμών που συνδέουν Αθήνα- Θεσσαλονίκη με τα Τίρανα». Για αυτό σας ζητούσα να αναφέρετε ποιοι είναι αυτοί οι ενδιάμεσοι σταθμοί των τακτικών λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τα Τίρανα.
Εντούτοις, στη νέα Απάντησή του (Β-383/29.03.2013) ο Υπουργός περιορίζεται σε μια λακωνική αναφορά ότι διαπραγματεύεται με το Αλβανικό Υπουργείο Μεταφορών για το δίκτυο τακτικών λεωφορειακών γραμμών μεταξύ των δύο χωρών και ότι η διαπραγμάτευση αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ευλόγως ο Βουλευτής ρωτάει εκ νέου τον Υπουργό, αν εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο των διαπραγματεύσεων με το Αλβανικό Υπουργείο Μεταφορών οι ενδιάμεσοι σταθμοί των τακτικών
λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τα Τίρανα ώστε να εξυπηρετούνται και οι νοτιότερες πόλεις της Βορείου Ηπείρου - όπως επιτάσσει το εθνικό μας συμφέρον- και ποιοι τελικά είναι αυτοί οι ενδιάμεσοι σταθμοί.